Czy warto korzystać z programów lojalnościowych?

Opublikowano: 09-06-2020

Wróć do spisu artykułów


W ramach działań marketingowych, szczególnie dużych firm, ogromną popularność w ostatnim czasie zdobyły programy lojalnościowe. Firmom takie działania przynoszą korzyści w postaci możliwości budowania pozytywnych relacji z klientami. Natomiast klienci mogą uzyskać dostęp do zniżek, nagród czy specjalnych usług w ramach długoterminowego korzystania z produktów czy usług firmy realizującej program lojalnościowy.

 

Jak działają programy lojalnościowe?

Programy lojalnościowe realizowane są zarówno przez firmy stacjonarne, jak i internetowe. W firmach działających stacjonarnie najczęściej takie programy opierają się na zbieraniu punktów na specjalnych kartach rabatowych, które wręczane są klientom. Obecnie rzadziej zdarzają się programy, w których system przyznawania punktów opiera się na naklejkach otrzymywanych przy zakupach. Jest to mniej wygodne rozwiązanie w stosunku do kart, na których przy zakupach punkty zapisywane są automatycznie.

 

Kiedy program lojalnościowy będzie korzystny?

Z punktu widzenia klienta zawsze warto wybierać takie programu lojalnościowe, które są w stanie przynieść realne korzyści. Po pierwsze, warto decydować się na korzystanie z programów lojalnościowych w firmach, z których usług regularnie korzystamy. Wówczas punkty będziemy regularnie zbierać przy okazji zakupów, które byłyby realizowane nawet bez korzystania z programu lojalnościowego. Po drugie, dobrym rozwiązaniem jest wybieranie programów lojalnościowych, w przypadku których termin wykorzystania zebranych punktów nie jest zbyt krótki. Im taki okres jest dłuższy, tym łatwiej uzyskamy możliwość zdobycia ciekawych rabatów czy nagród.

 

O czym warto pamiętać przy korzystaniu z programów lojalnościowych?

Jeśli to możliwe, dobrze jest wymieniać punkty na gotówkę. Warto również łączyć programy lojalnościowe z cenami promocyjnymi czy zwrotami za zakupy przy płatnościach kartami bankowymi. Warto regularnie sprawdzać ilość punktów i płacić nimi, o ile jest to możliwe. Niezbędne jest dokładne sprawdzenie okresu, w którym można wykorzystać punkty zbierane w wybranym programie lojalnościowym.

 

Jakie firmy prowadzą programy lojalnościowe?

Do najpopularniejszych programów lojalnościowych należą te prowadzone przez stacje paliw. Jednocześnie w firmach z rynku paliwowego prowadzenie programów lojalnościowych jest jednym ze standardowych narzędzi marketingowych. Dla kierowców to doskonałe rozwiązanie, ponieważ można przy okazji zdobywać punkty, które można następnie przeznaczyć na różne nagrody.

Wybierając programy lojalnościowe, warto sprawdzić poziom atrakcyjności poszczególnych programów. Gdy często tankujemy samochód, możemy postawić na stacje paliwowe, które znajdują się w pobliżu miejsca zamieszkania czy miejsca pracy. Następnie warto porównać programy lojalnościowe poszczególnych firm, co pozwoli wybrać takie, w których można łatwiej uzyskać dostęp do atrakcyjnych nagród.



Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Akceptuję